"222 drogi do Dobrego Snu" - Kim Jones


Tłumaczenie: Ewa Ratajczyk
Liczba stron: 272
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 2 kwietnia 2019
Moja ocena: 8/10


"Naukowo udowodnione, ciekawe i przyjemnie podane, łatwe do zastosowana 222 rady jak zasypiać i zdrowo spać."

Jest to książka dla wszystkich którzy mają jakiekolwiek kłopoty z zasypianiem, wstawaniem nocnym, czy też niespokojnym snem. Każdy znaleźć może tam sposób na swoje własne problemy. Są różne rodzaje technik, które dodatkowo są naukowo udowodnione.
Ta książka to zbiór rad, doskonale podanych, łatwych do zrozumienia i nie kłócących się z naszym naturalnym rytmem.

Składa się z "rozdziałów" takich jak:
1) Sposoby na wyciszenie przed snem
2) Triki z myślami
3) Triki w sypialni
4) Triki z jedzeniem i piciem
5) Sposoby na ciało
6) Triki z oddechem
7) Triki w ciągu dnia
8) Sposoby na wyeliminowanie stresu ze snu

Podoba mi się w tej książce to, że jest tam sporo nawiązań do jogi, medytacji, rozluźnienia i uspokojenia rozszalałych myśli. Ta książka uspokaja, sprawia, że nie tylko lepiej śpisz, ale i lepiej funkcjonujesz. Każdy znajdzie tam coś dla siebie. Ja zaznaczyłam dla siebie kilkadziesiąt sposobów które powoli zaczynam wdrążać w życie. Mam osobiście problem z zasypianiem, które czasami zajmuje mi po 4/5 godzin dziennie. Te porady już teraz pomogły mi skrócić ten czas o ponad godzinę, a dopiero co zaczęłam stosować się do tych metod!

Jeden przykład z kilku który zaczęłam stosować to "Zakochaj się w lawendzie". Podanych jest kilka możliwości w jakich można używać lawendę. Następny to "Przestań podchodzić katastroficznie do swojej bezsenności". Jest też dużo sposobów jak praktycznie ułatwić sobie zasypianie - jakich tkanin szukać, jak znaleźć idealny materac dla siebie, pokazuje też, jak bardzo ważne jest dbanie o odpowiednią dietę, kolejność posiłków i bilans energetyczny. A co jest bardzo ciekawe, szczegółowo daje nam ta książka też wskazówki jak użyć różnych części ciała aby się rozluźnić. Np. "Rozgrzej stópki". A ty wiesz dlaczego to może pomóc w zaśnięciu?
Jednymi z najbardziej wartościowych pomocy jest praca z oddechem. Poświęciłam temu rozdziałowi sporo czasu i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to działa nie tylko na sen, ale też na naszą głowę, myśli, uczucia, emocje. Jako przyszły psycholog wiem, że ta książka pomoże ludziom w wielu kłopotach. Warto po nią sięgnąć. Polecam dla wszystkich, nie tylko tych którzy kiepsko śpią.

Serdecznie dziękuję za książkę Wydawnictwu Amber.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Zaklinacz ognia” – Cinga Williams Chima

"Prawdodziejka" - Susan Dennard

"Caraval. Chłopak, który smakował jak północ" - Stephanie Garber